AVE High Speed rautatien rakentaminen aiheuttaisi totaalisen tuhon


Suurnopeusjunien reitiksi on ehdotettu Antequerasta - Rondaan ja se on nyt julkaistu yleisölle nähtäväksi.

 
Ehdotettu reitti on uusi AVE suurnopeusjuna linja, joka aiheuttaisi "täydellistä tuhoa" yhdelle Rondan tärkeimmistä laaksoista.




Sadat asunnot ja hotellit jäisivät alle, jos reitti rakennettaisiin.


Osa radasta leikkaisi upean Llano de la Cruz laakson, jossa Britannian pääministeri David Cameron ja kuuluisuudet kuten DJ Fatboy Slim ja näyttelijä Adrien Brody ovat aiemmin asuneet.


Vaikka faktat osoittavat, että ensisijainen reitti tulee olemaan nykyisen linjan Antequera - Algecirasin välillä, asuntojen omistajat ovat erittäin epäileviä nähtyään Kartat ja näennäiset kustannusarviot radan toteuttamisesta.
"Se vain ei täsmää," sanoi liikemies Nick Smallwood, jonka omaisuudesta menisi suurin osa sen alle.
"Emme voi hyväksyä, että uusi nopeasti kulkeva juna plus kaikki ylimääräinen tavara olisi lopullinen ratkaisu nykyisen radan tilalle. Se on aivan liian tuulinen osuus ja hidastaa dramaattisesti junan kulkemista."
"Plus jos hallitus on jo budjetoinut 700 miljoonaa euroa tätä pientä radan venytystä ajatellen suhtaudun erittäin epäilevästi asiaan."


"Varsinkin jos rata tulee läpi laakson, se tuhoaa paljon elinkeinoja ja autioittaa alueen luonnon. Se on katastrofi Rondan alueelle. "


Toinen englantilainen hotellinomistaja, joka pyysi pysyä nimettömänä, oli huolissaan siitä, että päivittäinen juha linja Ronda La Indiana olisi vitsaus hotellille vuosikausia ja voisi saattaa yrityksen konkurssiin.


Julkaistun kartan mukaan useat keskeisillä paikoilla sijaitsevat hotellit laaksossa on vakavasti uhattuna, yksi, Hotel Don Benito, poistettaisiin kokonaan.


Suunnitelma julkaistaan ​​hallituksen virallisessa valtion Tiedotteessaa (BOE) joka toteaa kuitenkin, että "paras vaihtoehto" on noudattaa nykyistä reittiä Rondaan.


Se tarkoittaa myös sitä ettei uutta asemaa rakennettaisi, kuten laajalti on aikaisemmin raportoitu. La Indianan ja AVE nopeudet alennettaisiin kuitenkin vain 220 km/h.


Tie  4 on ilmeisesti valittu koska se on halvin ja vähiten ympäristöä häiritsevä.


Kustannuslaskenta on tuottanut projektin osalta 711.47 miljoonan euron kustannukset, sillä on myös vähemmän ympäristövaikutuksia kuin joillain muilla ehdotuksilla.



Yksi paikallinen brittiläinen rautatie insinööri on edelleen erittäin skeptinen asian suhteen ja on  kutsunut asianajajan tutkimaan asiaa.


"En luota tähän ilmoituksen," hän kertoi Olive Pressille.


"Samanlaisia ​​asioita tapahtui Gironassa ja Valenciassa, jossa ehdotuksille oli järjestetty julkinen kuuleminen, vain jotain täysin erilaista rakennetaan tällä hetkellä."


Julkinen kuuleminen (30 työpäivää) on nyt alkanut ja tiedot ovat käytettävissä kunnanvaltuustoissa reitin varrella.


Päivämääriä ei ole vielä annettu työnteon aloittamisesta.