Elämäni matkailun parissa: Joaquin Cortés

Ensimmäinen loma muisto?

Ensimmäinen loma, joka oli vähän tavallisesta poikkeavaa oli, kun olin 14. Matkustin ystäväni kanssa Cannesin, jossa yhdistyivät aamun tanssitunnit ja illan rantaelämä. Se oli hienoa! Tapasimme ihania tyttöjä ja opin muutamia tanssiliikkeitä.

Paras loma?

Kun matkustan koko ajan on ollut tilaisuus nauttia monista paikoista, paras loma on aina, kun tulen takaisin Espanjaan perheen ja ystävien luokse. Meillä on tapana mennä Málagaan, jossa meillä on suurperhe.

Suosikki paikka Brittein saarilla?

Valitettavasti olen siellä yleensä kiertueella, minulla ei ole ollut mahdollisuutta viettää enemmän kuin pari yötä upeissa paikoissa kuten Edinburgh. Joten ilman epäilyksen häivääkään, suosikkini on Lontoo. Se on fantastinen kaupunki ja rakastan kävelyä puistoissa, vierailuja museoissa javaeltaa eri lähiöissä ja tutustua uusiin paikkoihin joka kerta. 

Mitä olet oppinut matkoillasi?

Aloitin matkustamisen jo nuorena ja olen nähnyt niin paljon ihania kulttuureja, jotka opettivat minulle uusia asioita, sekä nähnyt monia erityisiä paikkoja. 

Ihanteellinen matkakumppani?

Haluaisin, että Cleopatra näyttäisi minulle Niilin ihmeitä.

Ranta pummi, kulttuuri korppikotka tai adrenaliini narkkari?

Koska olen Espanjalainen, rakastan ranta elämää, mutta tarvitsen myös oman annoksen kulttuuria ja toimintaa.

Loma lukeminen?

Haluan nauttia joka hetkestä, missä olenkin. Kun vetäydyn omiin oloihin luen yleensä päivän aikakauslehdet.

Jos niin mikä maa on vietellyt sinut?

Olen jatkuvasti rakastunut Italiaan, johon en koskaan kyllästy. Kuitenkin kun ensimmäisen kerran kävin Sydneyssä ihastuin sen kauneuteen, rantoihin ja ihmisiin. En voi myöskään unohtaa rantoja Brasiliassa ja Uruguayssa.

Parempi matkustaa kuin saapua?

Jos matkustan autolla, rakastan ajelemista - pysähtymättä, pois eri kaupungeista, välillä käyn kahvilla ja kävelyllä sitten takaisin autoon ja seuraavaan paikkaan. Jos lennän, haluan vain päästä määränpäähän.

Pahin matka kokemuksesi?

Olen ollut melko onnekas ja minulla ei ole ollut paljoa huonoja kokemuksia. Pahin on, kun olemme kiertueella ja saavumme maahan, jossa kaikki paperityöt eivät ole kunnossa, joten meidän on odotettava lentoasemalla useita tunteja saadaksemme asiat kuntoon. Nämä viivästykset ovat painajainen.

Pahin loma?

Anywhere, joka on täynnä liikaa turisteja. En vaan osaa arvostaa paikkaa, kun se on tupaten täynnä.

Pahin hotelli?

Yksi hotelli Sloveniassa on ehdottomasti pois minun suosikeistani.

Paras hotelli?

Olen asunut joissakin upeimmista hotelleista maailmassa, mutta nautin pienistä boutique-hotelleista. Italian Baglioni ketju on todellinen suosikkini.

Suosikki harrastus kävellä / uida / ratsastaa / ajaa?

Kävely pitkin rantoja, uinti Karibialla ja ajo pitkin Côte d'Azuria.

Paras ateria ulkomailla?

Olen italialaisen ruoan ystävä ja etsin aina parasta italialaista ravintolaa missä olenkin.

Ensimmäinen asia, kun tulet uuteen paikkaan?

Jätän laukkuni hotelli huoneeseen ja siirryn suoraan vanhaan kaupunkiin. Otan kahvin pääaukiolla ja kävelen kaduilla - "näin olen saapunut".

Suosikki kaupunki?

Madrid: elämänlaatu on korkea ja voit myös matkustaa ympäri kaupunkia helposti. Minun lähimmät ystävät elää siellä. Sen jälkeen on New York - Rakastan kulttuuria ja kaupungin tunnelmaa.

Minne olet menossa seuraavaksi?

Olen esiintymässä Lontoossa, sitten sen jälkeen lähden Barcelonaan.(Tietolähde: independent.co.uk)